top of page

Vertellen, luisteren, voorlezen: de KJV-slotfeesten

Voor mij zitten de slotfeesten van de Kinder- en Jeugdjury Vlaanderen erop (zie mijn vorig bericht).

Ik mocht over het verhaal achter "Achter de heuvels" vertellen en over mijn andere boeken. Ik ging op visite in de bibliotheken van Gistel, Laakdal, Londerzeel en Evergem en ook de bibliotheken van Gent (de gloednieuwe bib van mijn thuisstad) en Genk nodigden me uit. In Antwerpen mocht ik mijn lezing houden in de prestigieuze boekhandel "De Groene Waterman".

Telkens was het anders, maar telkens werd het ook een schitterende ervaring. Wat was het boeiend om met jullie, jonge lezers, in contact te komen en jullie interessante vragen te beantwoorden. Wat was het leuk om samen enkele fragmenten voor te lezen uit "Achter de heuvels", "Bus 26" en "Dug-out". Ik heb er steeds weer met volle teugen van genoten.

Nog dit: aan de kinderen die ik door "Achter de heuvels" onbedoeld slapeloze nachten heb bezorgd: sorry! En aan diegenen die me verklapten dat ze later ook schrijver wilden worden: jullie komen er, zeker weten!

Bibliotheek Evergem, 6 mei 2017.

© A. Van Assche


Recente berichten
Zoeken
Er zijn nog geen tags.
bottom of page