top of page

Een schitterende ervaring: de "Voorleestoer"

In mijn vorige bericht meldde ik dat ik met zevenenveertig andere schrijvers mocht deelnemen aan de "Voorleestoer" in Sint-Niklaas.

Wel, die maandag 20 februari begon een beetje vreemd. Ik vertrok veel te vroeg met de auto vanuit Gent, maar al na zowat drie kilometer zat ik vast in de file. Ik was zowat tien minuten te laat in Sint-Niklaas. Ai, ai.

Maar daarna werd het superleuk. Op de stemmige zolder van het stadhuis, dicht bij de beiaard, mocht ik aan zes klassen van dertien- à veertienjarigen mijn boeken presenteren. Ik las fragmenten voor uit "Dug-out", "Bus 26" en natuurlijk "Achter de heuvels".

Er werden leuke en interessante vragen gesteld. Meermaals ontstond er een boeiend gesprek.

Mocht iemand me vragen: "Hoe vond je het?". En die voegt daaraan toe: "Probeer je antwoord zo kort mogelijk te houden!" Wel, hier is mijn antwoord: "schitterend, fantastisch, superleuk".

De sfeerfoto's werden gemaakt door Marja Wantana.


Recente berichten
Zoeken
Er zijn nog geen tags.
bottom of page